Канн-2014: Гран-прі для “Племені”

Перший повнометражний фільм Мирослава Слабошпицького зібрав аншлаг у залі й отримав одразу три призи на “Тижні критики”. На черзі “Золота камера”?..

фото: 24.ua
Завтра, 25 травня, останній день 67-го Міжнародного кінофестивалю в Канні. Але вже сьогодні відбудеться найочікуваніша його подія – урочиста церемонія закриття, на якій оголосять переможців і лауреатів. 
Маємо надію, що буде серед них і Мирослав Слабошпицький, який претендує на одну з найголовніших нагород Каннського фестивалю – “Золоту камеру”. Її вручають з 1978 року за кращий дебютний повнометражний фільм.
Загалом у 2014 році на фестивалі були представлені 48 фільмів (відібрані з 1,5 тисячі стрічок) із 28 країн. Україна презентувала у офіційній програмі вісім фільмів (три повнометражні і три короткометражні, а також два, створені спільно зі США і Швейцарією). Основною тематикою цих робіт став Майдан. 
Але одна з кінострічок, яка була із самого початку по суті експериментом, підкорила не лише пересічних глядачів, а й критиків та професіоналів. Йдеться про повнометражний дебют Мирослава Слабошпицького – фільм “Плем’я”, світова прем’єра якого відбулася в Канні 21 травня.
“Плем’я” був найбільш очікуваним фільмом програми. На перший офіційний показ стрічки зібралася величезна черга. Майже 200 осіб так і не змогли потрапити до зали, – розповідає програмний координатор “Тижня критики” Каннського кінофестивалю Ремі Боном. – На показі були присутні представники спільноти глухих Франції. Спеціально для них презентували український фільм французькою та англійською мовами жестів”.
Зважаючи на зацікавлення й ажіотаж довкола цієї кінороботи,  не є дивним те, що в рамках “Тижня критики” вона отримала одразу три призи – Гран-прі Nespresso, премію “Одкровення” і грант від фонду Gan.
Зі слів Мирослава Слабошпицького, “Плем’я” – це однозначно експеримент у галузі кіно. Найперше це експеримент з мовою кіно. “Я не міг знати, що фільм “Плем’я” потрапить у Канн. Адже у ньому дуже складна подача сюжету, – розповів у одному з інтерв’ю режисер. – Хоча я б не сказав, що це фільм про глухих чи для глухих, у ньому більше пантоміми”. 
Фільм повністю знятий мовою жестів, в ньому немає субтитрів і закадрового голосу. Це картина про життя глухонімих людей, зйомки якої проходили в столичному спеціалізованому інтернаті для осіб, що погано чують
Насправді це дивовижно, адже фільм повністю знятий мовою жестів, в ньому немає субтитрів і закадрового голосу. Це картина про життя глухонімих людей, зйомки якої проходили в столичному спеціалізованому інтернаті для осіб, що погано чують. У ній ідеться про адаптацію підлітка з вадами слуху до складних умов ієрархічного становлення в інтернатському кримінальному угрупованні.
 “Плем’я” став переможцем другого конкурсного відбору кінопроектів, який проводило Держкіно взимку 2011 року. Проект із загальним бюджетом 16 мільйонів гривень був на п’ятдесят відсотків профінансований коштом держбюджету. Оператором-постановником і продюсером фільму виступив відомий режисер ігрового та документального кіно Валентин Васянович. 
Варто зауважити, що  “Плем’я” – це перший український фільм в програмі конкурсу, який проводять на Каннському кінофестивалі вже 53 роки. На міжнародному кіноринку в Канні, де стрічку представляє французька компанія Alpha Violet , “Плем’я” презентували 19 травня. 
Вже відомо, що дистриб’ютори придбали фільм для прокату у Франції, Данії, Японії та Нідерландах. А от українці зможуть подивитися його на великому екрані аж із 11 вересня.
коментарі відсутні
Для того щоб залишити коментар необхідно
0.7923 / 1.56MB / SQL:{query_count}